سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - 21 نوامبر 781
تندخوانی و تقویت حافظه

 تند خوانی چه رابطه ای با ذهن دارد ؟

احیانا شما وقتی به دوره تندخوانی فکر می کنید تصور می کنید که مردم به سرعت صفحات را ورق می زنند و رمان های بزرگ را در عرض چند دقیقه تمام می کنند،اگر برداشت شما چنین است، شما برداشت اشتباهی از دوره تندخوانی دارید .

اگر نتوانید آنچه را که می خوانید درک کنید، خواندن سریع هیچ هدفی را دنبال نمی کند.هدف دوره تندخوانی این نیست که شما را وادار به خواندن یک رمان غول پیکر در سریع ترین زمان ممکن بکند،بلکه هدف یک دوره تندخوانی واقعی این است که سرعت خواندن خود را بدون به خطر انداختن درک مطلب یا حفظ کردن، بهبود ببخشید. اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید یا فکر می‌کنید که این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد، برای کشف و دانستن هر چیزی که در مورد دوره تندخوانی ضرروت دارد بدانید،با ادامه مطلب همراه ما باشید.

مطالعه یا قهوه ، کدام برای کاهش استرس بهتر هست ؟

بارها و بارها ثابت شده است که مطالعه به طور قابل توجهی زندگی ما را بهبود می بخشد. یک تحقیق بین المللی نشان داده که مطالعه 68 درصد استرس را بیشتر از گوش دادن به موسیقی، نوشیدن یک فنجان چای یا پیاده‌روی کاهش می‌دهد.
قهوه آرامش اعصاب
 
زندگی ما پر از مشغله و پر از حواس پرتی است.در نتیجه نسبت به نسل های قبلی کندتر می خوانیم. تمرکز بر آنچه می خوانیم خیلی سخت تر شده است زیرا چیزهای زیادی در جلب توجه ما رقابت می کنند که در گذشته وجود نداشتند چیزهایی مثل موبایل، تلویزیون،شبکه های اجتماعی و غیره
پس آموزش تکنیکی که برای کاهش حواس پرتی و افزایش تمرکز  که در دوره تند خوانی تدریس می شود ضروری بنظر میرسد .
تکلنوژی ارتباطات
 خواندن یک مهارت است، درست مانند انجام یک تمرین در ریاضیات. با تمرین، مانند هر مهارت دیگری، می توان خواندن را نیز بهبود بخشید.
یکی از اجزای مهم تمام تکنیک‌های تندخوانی، توانایی خواندن بدون استفاده از زیرآوازی است. زیر آوازی صدای درونی انسان است( لب زدن و حتی در دل خوانی یا تو دل خوانی ) مجموعه مهارتی که بخش مهمی از یادگیری اولیه خواندن است. حقیقت این است که برای درک کلمه یا جمله شما نیازی به گفتن کلمه ای در ذهن ندارید و تلفظ هر کلمه در ذهن شما در واقع سرعت شما را کاهش می دهد. وقتی با صدای بلند می خوانید، دو چیز در مغز شما می گذرد. بخشی از مغز شما در تلاش برای درک متن، ایده های اصلی و جزئیات است، در حالی که بخشی دیگر از مغز شما بر تلفظ کلمات متمرکز است زیر لب خواندن شما را از خواندن سریعتر باز می دارد، اما سرعت تفکر شما بسیار سریعتر از سرعت صحبت کردن است.
استفاده از قدرت ذهن
 عادت به بازگشت و بازخوانی قسمت هایی که قبلا خوانده شده اند نیز یکی از مشکلات پیش رو برای مطالعه کنندگان است.یک فرد به طور متوسط یک ​​سوم از زمان مطالعه خود را صرف بازگشت به گذشته و بازخوانی جملات می کند (یعنی برای هر ساعت مطالعه، بیست دقیقه برای خواندن مجدد تلف شده است).یکی از دلایل اصلی پسرفت یا برگشت به عقب حین مطالعه ،دوباره میتوان به عدم تمرکز اشاره کرد. 
تقویت تمرکز
در اولین جلسه از تندخوانی سرعت مطالعه شما سنجش میشود یک دقیقه زمان در نظر گرفته میشود و به شما فرصت مطالعه داده میشود و تعداد کلمات خوانده شده در این زمان محدود سرعت مطالعه شما در یک دقیقه خواهد بود اگر سرعت خواندن شما کتر از 150 کلمه باشد شما کند خوان هستید و اگر سرعت مطالعه شما 150 الی 250 کلمه باشد شما سرعت متوسطی دارید.
  
ساده ترین کاری که می توانید برای افزایش تمرکز و خواندن سریعتر انجام دهید این است که از دست خود برای هدایت چشمان خود استفاده کنید. از انگشت خود برای هدایت چشمان خود در امتداد خط متن استفاده کنید. (خط یری با انگشت)همچنین می توانید از خودکار یا ابزار دیگری که احساس راحتی می کند استفاده کنید.
مطالعه با انگشت ، روش های مطالعه سریع

تند خوانی صرفا منجر به افزایش سرعت مطالعه میشود ؟

 گذراندن دوره تندخوانی صرفاً برای افزایش سرعت خواندن شما نیست. در دوره تندخوانی، شما با یادگیری نحوه دیدن سریعتر کلمات شروع می کنید و وقتی سریعتر دیدن را یاد گرفتید، می توانید سریعتر بخوانید.بعد از اینکه سریعتر خواندن را یاد گرفتید، به سمت بهبود درک مطلب و در نهایت حفظ و نگهداری دائمی می رویم.
اگر در به خاطر سپردن مطالبی که به تازگی خوانده اید یابا فراموشی گذرواژه ها و تاریخ تولد و مناسبت ها مشکل دارید،ما دوره تند خوانی وتقویت حا فظه مجتمع فنی کلیک نو را به شما پیشنهاد می دهیم. این دوره به شما تکنیک های حافظه ای را آموزش می دهد که هنگام مطالعه، کار و زندگی قابل اجرا هستند.
  فواید آموزش تندخوانی و تقویت حافظه:
۱. صرفه جویی در وقت
 ۲. جلوگیری از حواس پرتی یا عدم تمرکز
 ۳. افزایش انگیزه و علاقه نسبت به مطالعه
 ۴. جلوگیری از خستگی
 ۵. تقویت حافظه
مزیت تند خوانی

فواید تندخوانی در سن های مختلف:

در مجتمع فنی کلیک نو دوره های آموزشی تند خوانی در دو ترم بزگسالان ، کودکان و نوجوانان برگزار میشود. کسانی که کم تر از 17 سال سن دارند در دسته نوجوانان و کودکان قرار میگیرند و بالا تر از 17 سال در دسته بزگسالان. حداقل شرایط شرکت در دوره تند خوانی و تقویت حافظه در کودکان این هست که خواندن و نوشتن را بلد باشند. 
مجتمع فنی کلیک نو آموزشگاه رتبه یک استان آذربایجان شرقی سالانه ده ها کار آموز در رده سنی نوجوان ، کودک ، و بزرگ سال را آموزش میدهد. و کار آموزانی که ثبت نام کردند با این مهارت با نگرش دیگری به زندگی ادامه میدهند. کسانی که نزدیک به کنکور هستند بایادگیری این مهارت نسبت به بقیه هم دوره هایش چهار برابر در مطالعه جلو تر میافتند. و زمان بیشتری نسبت به هم دوره های خود برای مطالعه بیشتر و درک مطلب دارند. در کودکان نیز نسبت به همکلاسی هایش نتیجه بسیار بالاتری نیز میگیرند. چون در این دوره درک مطلب کودکان از مطالعه چندین برابر میشود ، پایه های درسی بسیار محکم تری را نسبت به همسن های خود پیدا میکنند. بزرگسالان نیز با یادگیری این مهارت هم سرعت تندخوانی آنها افزایش میابد و نسبت به قبل دوره ، تمرکز بسیار بالایی را در کار های روزمرگی خود تجربه میکنند.
برای شرکت در دوره تندخوانی و تقویت حافظه بصورت حضوری با شماره زیر تماس بگیرید
04133377474
آدرس : تبریز - خیابان آزادی نرسیده به زیر گذر ماران از سمت آبرسان - مجتمع فنی کلیک نو
نوشته شده در   شنبه 7 آبان 1401  ساعت  02   توسط   المیرا حاتمی